Followers

Sunday, June 24, 2012

rasa itu menyesakkan


8 months ago she was born..
Nurzahraa Ayeesha, she’s growing   ! baru “berpisah” dengan zahraa coz I have to continue my study.
RINDU mula bertandang...

BACK TO THE PAST.....

3 years ago...
Malam last sebelum final exam start, saya dapat fon call, “mok nazak.. (!!) ” masa tu habis melayang semua semangat nak jawab soalan, after 15minutes saya terus balik rumah..
Perjalanan rasa macam berbelas-belas jam... Lama yang amat!!!!!!! Bila sampai rupanya dah terlambat...INNALILLAHIWA INNA ILAIHI ROJI’UN... masa tu rasa dunia gelap, tapi iman terdetik meminta saya pasrah..dia milik Allah!
“setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati”..
Setiap daripada kita,telah tertulis tarikh tu mula-mula kita dilahirkan lagi...

22 jun...
11pm – **saya pernah berjanji, nak jaga dia, duduk sekali dengan dia, kalau sakit saya akan betul-betul luangkan masa untuk dia, nanti kerja saya akan spend duit untuk dia, rawat dia bila dia dah tak boleh uruskan diri-sendiri, dan macam-macam lagi. Saya benar-benar yakinkan dia yang posisinya amat istimewa pada saya.Janji tu saya luahkan 3hari sebelum dia pergi,sementara dia hanya tersenyum dengan gelagat saya..
**jauh saya melayan perasaan.Tapi itu memori.....now, facing the real life, saya masih bersyukur,sangat-sangat bersyukur kerana Allah masih beri peluang pada saya untuk berbakti pada kedua-dua ma dan abah..Ya,mereka masih ada, harta yang Allah pinjamkan, tak ternilai...Alhamdulillah..

12.45 am – saya tertidur bersama doa dan zikir yang dibaca dalam hati. Tiada sebarang bunyi atau gerakan yang mengusik segaladeria saya.Semuanya sepi, senyap...Saya benar-benar keluar dari dunia nyata dan dibenam dalam “kematian sementara.” ***Tiba-tiba saya di rumah, masuk bilik and tiba-tiba Nampak dia, ambik posisi paling hamper disebelah,salam,kucup dan peluk dia..dia tengok,tenung saya dan pandangan saya jadi gelap...

2 am –terjaga..muka saya basah dengan air mata..sayu... saya hadiahkan doa dan fatihah pada dia,moga tenang di fasa yang saya juga akan lalui suatu masa nanti...

To Allah we all belong and to Him we’ll return...

SUNGGUH SAYA KINI RINDU!! (T_T)



No comments:

Post a Comment