Followers

Thursday, June 2, 2011

selamat hari lahir sayang :)

happy besday amil & adik ceem






Bismillahirrahmanirrahim..Alhamdulillah masih diberi nafas untuk teruskan hidup.Ya  Rahman,jika usiaku yang panjang ini boleh memberi manfaat kepada Islam Engkau panjangkanlah umurku,namun jika usia ku yang semakin panjang ini sentiasa mendatangkan dosa dan melakukan maksiat, maka Engkau matikanlah aku.Janganlah Engkau biarkan aku menjadi racun perosak ad-deen Mu dimuka bumi ini,Nauzubillah.

Ok, let's continue our journey.Dalam perjalanan hidup yang makin hari semakin meningkat usia ni (macam dah umur 60 an ^_^ ) dan dilahirkan dalam keluarga yang memang mempunyai anggota yang agak ramai  (12 orang sekali ngan ma & abah), tentunya saya dah punya anak sedara.Jadi sebenarnya entri saya kali ni nak cerita pasal diorang la.Bukan pasal umur saya atau apa-apa tentang saya pun  :)

Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan ______,
Allah selamatkan kamu...

ok,lagu @ doa yang berbentuk lagu ni biasa kita dengar ,dari zaman dulu-dulu lagi.Kalau tak silap saya la,P.Ramli yang start nyanyi.Walaupun lagu ni dah dikira retro, tapi orang masih menyanyikannya sampai sekarang.Lagipun tak salah kita tujukan lagu ni kat orang yang sambut hari lahir diorang sebab ia memang doa untuk orang tu.Doa tu kan baik.Rasulullah pun menggalakkan doa sebagaimana sabda Rasulullah dalam riwayat At-Tirmidzi," doa itu adalah otak ibadah ".Doa untuk diri sendiri pun dianggap ibadah,apatah lagi untuk orang lain kan? Malaikat pun InsyaAllah akan mengaminkan kalau niat kita doa untuk orang tu ikhlas.Daripada kita dok menyanyi lagu happy birthday to you...happy birthday to you...bla bla bla tu, baik kita tukar ngan lagu P.Ramli tadi, ada jugak manfaatnya.Berdoa kepada Allah untuk keselamatan orang tu.kan kan???  :)

Ok, dah habis pasal doa tadi.hehe,sebenarnya saya cakap pasal doa tu ada sebabnya.Saya biasa wish birthday sape-sape pakai lagu tadi cuma 28hb may lepas,time hari lahir anak sedara saya,belum sempat nyanyi lagu tadi, dah habis kek diorang sapu..

ni buktinya :D
tu dia,abeh kek budak ni sapu






Dua orang budak ni dah masuk 2 tahun, memang anak buah yang sangat lucu.




macam ustaz MUHAMMAD SYAMIL

 abg long, MUHAMMAD QAWEEM DARWISH

alala,busuk toi..MUHAMMAD AMMAR WASEEM
Hari sambut birhtday, sedang berebut-rebut...

satu sorang...

mil,sedap kor? heheh

adooii, tak sempat rotate.takpela,exercise skit  :)

1 more..

ok last  :)

japp japp ni budak curik semua kek,letak dalam kotak bawak lari...hihi




ni pulak mem besar budak-budak cinonet tadi  ^__^

ni mama along n adik waseem

ok,umi ni umi syamil








Doa saya, semoga anak-anak buah saya yang comell serta busyuk tu  akan menjadi pejuang Islam suatu hari nanti..AMEEN

No comments:

Post a Comment