Followers

Tuesday, September 14, 2010

Yang Teristimewa

” Sesungguhnya Allah telah membeli daripada orang-orang mukmin, diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka… Dan siapakah yang lebih menepati janjinya (selain) daripada Allah. Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan dan itulah kemenangan yang besar.” (Surah at-Taubah: 111)


Assalamualaikum w.r.t  w.b.t sahabatku sekalian yang bernaung setia di bawah panji LA ILAHA ILLALLAH. Apa khabar semua? Moga sentiasa sihat untuk meneruskan misi dakwah kita.
Alhamdulillah wa syukru lillah atas nikmat Iman dan Islam.
Bismillahirrohmanirrohim. Ilaahi akrimni bi husni souti wan naghmati hatta annahu man sami’a qiraati yazdadu riqqotan fi qolbihi in kana qosial qolb. Ameenn.

KEKUATAN

itu yang saya perlukan buat masa ni...kekuatan untuk meninggalkan rumah tersayang untuk ke asrama,kekuatan untuk menghadapi final exam,kekuatan untuk melihat adik kesayangan saya terbang ke Jordan dan kekuatan untuk segala macam perkara..

“Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu(Muhammad) tentangku,maka sesungguhnya aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaku.Hendaklah mereka itu memenuhi perintahKu dan beriman kepadaKu,agar mereka memperoleh kebenaran”Al-Baqarah:186
untung masa saya jadi babysitter tadi (teman anak buah main2) saya bukak satu buku pemberian adik saya (ain)..tiba2 saya jumpa ayat ni..terasa dipujuk dengan ayat Allah ni,kalau saya nak kekuatan tu,saya mesti cari dengan Allah,bukan mengeluh.....

KETENANGAN

masih terngiang2 di telinga saya waktu last saya bercakap ngan dia.....ketenangan ni melibatkan dia....saya rasa tak tenang bila teringat kat dia.....huhu,entahla apa perasaan yang saya rasa sebenarnya...AISYA NADIRA..nama ni sewaktu dulu sangat asing pada saya tapi sekarang semua berubah..saat dia ditakdirkan Allah belajar jauh ke bumi anbiya',saat dia ingin tinggalkan jasad saya jauh dari dia,saat tu jugak kasih sayang yang hadir kerana Allah ni lahir dalam diri saya....entah kenapa,kerinduan terhadap dia semakin menggamit jiwa,semakin mencengkam rasa. mesej2 yang saya terima dari dia saya tatap berkali2,doa yang saya ameen kan dalam setiap kali sujud dan solat datang berulang2 di telinga....waktu ni saya tak dapat tahan membuatkan air mata saya tumpah. Mudah sangat air mata ini keluar! Jiwa saya sangat sensitif-warisan ibu tersayang...T_T
mungkin agak cepat perkenalan yang membawa kepada terjalinnya hubungan kasih sayang antara kami,saya mula2 mengenali aisya ketika saya handle satu program under society..waktu tu dia terpilih untuk masuk bertanding dan saya sebagai bekas committee memang ditugaskan mengendalikan program tersebut seluruhnya....mungkin waktu tu Allah sudah campak rasa kasih saya pada dia bila mula2 saya dengar percakapannya..saya yakin dia antara yang terpilih dan saya berharap dia terpilih untuk terlibat sama dalam society tersebut.....Alhamdulillah,berkat dari usaha beliau,dia terpilih menduduki jawatan sebgai penolong ketua biro bagi salah satu jawatan....dari situ,saya mengenalinya dengan lebih dekat...kami se usrah,dan saya suka bila berbicara dengannya...terpancar dari wajahnya dan tutur kata seorang srikandi yang inginkan jiwanya dibeli Allah...Masyaallah,dia tersangat menjaga adab pergaulan.Muamalatnya dengan kaum adam amatlah saya kagumi....sangat berhati2.....dalam masa tak sampai 3bulan,saya rasa saya sudah mengenalinya seakan2 3tahun....banyak yang saya dapat hasil kata2 nya,nasihat dan budi bicaranya...pada hari terakhir sebelum saya pulang bercuti eidulfitri,kami berjumpa dan banyak yang kami bualkan....setiap kata2 nasihat dan gurauan darinya saya simpan kemas sampai hari ni dan insyaallah saya nak simpan sampai akhir hayat saya.....ketenangan saya ada padanya,mudah2 an Allah memberi adik saya ketenangan untuk dia berjuang jauh di bumi Jordan...akak sentiasa doakan kejayaan adik...



semua kenangan sepanjang mengenalinya akan saya pahatkan dalam hati saya untuk selama-lamanya..andai umur kita panjang,akak ingin sekali berjumpa lagi dengan aisya..moga2 Allah satukan hati kita disyurga sana...biiznillah....ameen.....
Katakanlah: “Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu.” Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.(3:31)





My beloved sister,
AISYA NADIRA ARMIA

No comments:

Post a Comment